Mijn laatste Hebban-recensies

Feelgood Literatuur & romans Recensies

Ik recenseer alweer een aantal jaar voor boekencommunity Hebban. Eén van de leuke dingen daaraan is dat ik de boeken niet zelf uitkies en daardoor iedere maand weer word verrast. Het nadeel is wel dat ik niet alle recensies bij Hoofdstuk 12 vind passen. Meestal laat ik deze besprekingen dan ook links liggen, maar misschien vinden jullie het juist wel leuk om ze te lezen. Vandaar dat ik vandaag twee recensies deel die wel op Hebban staan, maar niet op mijn blog. Ik zal alvast verklappen dat één van de twee boeken absoluut niet mijn ding is….

Het rimpeleffect – Claudia Schoemacher

Wie de titel van dit boek leest zou bijna denken dat de vrouw van cosmetisch arts Robert Schoemacher een non-fictie boek heeft geschreven. Maar met Het rimpeleffect verwijst Claudia Schoemacher (1970) in haar nieuwe roman naar iets heel anders dan de veroudering van de huid. Julia Smith is journalist en vrouw van de bekende advocaat Hugo Smith. Samen met hun dochtertje wonen ze in een villa en lijken ze het perfecte leven te leiden. Maar niets is minder waar. Hugo is een vrouwenverslinder en neemt het niet zo nauw met huwelijkse geloften. Julia heeft zo haar vermoedens, maar Hugo blijft ontkennen. Op het moment dat Hugo ook nog eens financieel in de problemen lijkt te zitten, bereikt Julia’s depressie een hoogtepunt. Ze besluit een zelfmoordpoging te doen, waarna ze in een coma raakt die haar terugbrengt naar 1997. Ze beseft zich in dit verleden dat ze niets liever wil dan terugkeren naar het heden voor haar dochter en zichzelf.

Lees de hele recensie hier.

Vriendschap – Danielle Steel

Ginny Carter reist de hele wereld over naar hulpbehoevende gebieden om daar mensen te helpen. Ze is er niet alleen om hulp te verlenen, maar bovenal om te vluchten van haar verleden. Het verlies van haar man en kind leidt ertoe dat ze op het moment dat ze terug is in New York besluit om zelfmoord te plegen. Maar voordat ze deze kans krijgt vindt ze een dakloze tiener, genaamd Blue. Ze besluit zich over hem te ontfermen. Terwijl ze elkaar steeds beter leren kennen ontdekt Ginny dat Blue een groot geheim met zich meedraagt dat ze niet kan negeren…

Lees de hele recensie op Hebban.

Wat lees ik momenteel voor Hebban?

Op dit moment ligt Mijn beeld van jou van Susan van Eyck op mijn nachtkastje. Een boek dat ik niet snel zelf zou kopen, maar ik vind het een heerlijk boek voor tussendoor. Jullie lezen mijn mening volgende maand in ieder geval op Hebban.