Book haul: goodie bag, recensie-exemplaren en eigen aankopen

Ik begin steeds meer medelijden te krijgen met mijn boekenkast. Op de planken staan dubbele rijen boeken en als er dan nog plaats is, liggen er ook nog boeken bovenop. Het is een feit: de kast zit vol. Ik moet er een beetje van huilen (want waar moet ik nu al mijn nieuwe boeken laten?), maar gelukkig is er in perioden van verdriet altijd eerst een ontkenningsfase. Zodoende propte ik de afgelopen tien dagen zeven nieuwe boeken in mijn kast.

Recensie-exemplaren

Als je boekblogger en/of recensent bent, vallen er regelmatig boeken op de mat. Ik blijf het leuk vinden om de pakketjes open te maken, ook als ik weet wat erin zit. Vervolgens noteer ik wanneer welk boek binnen is gekomen en schrijf ik ook meteen de deadline voor de recensie op. Ik werk vaak met een leesplanning zodat ik kan zien of ik op schema lig voor alle boeken die ik wil lezen, want anders wordt het een chaos in de verdeling tussen Hebban en mijn blog. De afgelopen dagen kwamen er twee nieuwe exemplaren binnen die ik van plan ben om deze maand nog te lezen. Namelijk Voor je weggaat van Clare Swatman en Hou me vast van Lori Nelson Spielman.

Goodie bag

Gisteren vond er een Hebban team dag plaats in de mooie boekhandel Grand Theatre in Breda. Het was een dag vol interessante discussies, leuke mensen die je normaal alleen op een profielfoto ziet, en natuurlijk boeken. Een goodie bag ontbrak aan het einde van de dag niet. Een deel van de tas zat vol met informatie over nieuwe boeken, boekenleggers en kaartjes, maar het grootste deel van het gewicht werd bepaald door de romans Laat los mijn hand van Edward Docx en Schuim der aarde van Roxane van Iperen. Naar het laatste boek ben ik al een tijdje nieuwsgierig, dus dat was een leuke verrassing. Naast al het leesvoer kregen we ook een notitieboekje en, tja, die kun je nooit genoeg hebben.

Ik kocht zelf ook nog wat

Het was onmogelijk om deze prachtige boekhandel met lege handen te verlaten. Zodoende maakte ik een rondje langs alle boeken en eindigde met een stapeltje van drie bij de kassa. Het liefste had ik de halve inhoud van de winkel meegenomen, maar je moet al die kilo’s toch mee naar huis zeulen. Uiteindelijk koos ik voor Fuzzie van Hanna Bervoets, weer zo’n boek waar ik al even nieuwsgierig naar ben, en ze was aanwezig voor een gesprek met haar redacteur tijdens de Hebban team dag. Gesigneerd en wel mocht deze roman mee naar huis.

Daarnaast stak ik uiteindelijk Peachez, een romance van Ilja Leonard Pfeijffer en Het houden van mannen van Myrthe v/d Meer in mijn tas. Twee heel verschillende boeken, maar wel twee boeken waar ik (denk ik) van ga genieten.

Ik heb voorlopig weer genoeg te lezen. En mijn boekenkast…tja, die heeft gewoon een zwaar leven.